NOVA ZELANDA SOBRE RODES

Leave a comment Estàndard

Ja portem més de 1500 km conduint per l’illa nord de Nova Zelanda i estem encantats. Amb la nostra furgoneta portem la casa a sobre i ens instal·lem allà on volem o podem combinant càmpings amb zones lliures d’acampada o mig amagats en un carrer. La veritat és que continuem al·lucinant amb els paisatges d’aquest país i no deixem d’aturar-nos a tot arreu on podem. Cada quilòmetre que fem, tan si fa sol com si plou, és un regal per la vista i no volem que això s’acabi. Nova Zelanda és com un mantell verd amb turons i muntanyes on algú s’ha dedicat a posar-hi elements decoratius que combinen a la perfecció: ara poso uns arbres agrupats, després un de solitari i més enllà un arbre caigut. Ara unes ovelles, cavalls, llames i, sobretot, posem-hi vaques: primer que siguin totes negres i després unes amb taques i algunes que mostrin la seva silueta a contrallum dalt d’un turó. Aquí hi van uns troncs apilats i allí unes tanques desgastades i plenes de molsa. Aquí un pom de flors per donar un toc de color entre la gespa i allà uns matolls de múltiples formes i tons. També una bústia vella amb una casa solitària o millor agrupades que fan més goig. Afegim uns núvols repartits per tot el cel i que la seva ombra segueixi els cotxes quan circulen per la carretera. Tot és bonic. Tot està a lloc. Tot combina.

De tot el que hem vist aquests darrers dies destaquem:

• La 90 Miles Beach. Una platja que fa que les vistes a Austràlia quedin petites al seu costat. És tan gran i llarga que fins i tot es considera carretera i els cotxes que porten rodes adequades hi poden circular. A més la zona és plena de tellerines que pots agafar ensorrant la mà uns centímetres just on trenquen les onades. A què no sabeu què vam sopar aquell mateix dia?

PHT_9241

• El Parc Arai Te Uru. Una zona de platja on es combina el color verd dels boscos, el blau turquesa del mar i el groc d’un turó desèrtic. Un contrast que fa gaudir la nostra vista mentre dinem.

PHT_9311

• El Kauri Big Tree o Tane Mahuta. Trobem aquest arbre gegant travessant el preciós bosc de Waipoua. Diu la llegenda que té més de 2000 anys i mesura 51,5 metres d’alçada i el seu tronc fa 13,8 metres de diàmetre. Increïble!

PHT_9381

• La Cathedral Cove. Aquesta cova només és accessible amb la marea baixa. Toca llevar-se d’hora i fer una altra de les caminades curtes destacades, passejant per la platja i un bosc molt bonic. Aquí ens trobem amb l’olesà Salvador Ballús i la seva dona. Es confirma, una vegada més, que vagis on vagis sempre trobes algun olesà.

• La Hot Water Beach. Una platja molt bonica d’aigua fresca i onades força animades on, sorprenentment, pots crear el teu propi jacuzzi fent un forat a la sorra per fer brollar aigua molt calenta i combinar un bany termal amb un bany fred. Un altre bonic contrast que ofereix aquest país.

• El Tongariro National Parc. Aquí ja hi vam estar però val la pena repetir certs llocs i aquest n’és un. Aquí realitzem la famosa Tongariro Alpine Crossing. Una caminada destacada llarga de 19,4 km. 7 hores, 7 minuts i 50 segons de caminada per uns paisatges declarats Patrimoni de la Humanitat: vorejant el volcà Ngauruhoe on en Frodo va llençar l’anell, pujant al cim del volcà Red Crater amb el seu color vermell, travessant les fumeroles que hi ha als tres llacs Emerald Lakes, vorejant el llac Blue Lake per finalment fer una baixada llarguíssima i eterna entre turons, matolls i un bosc. Això sí, el camí és ple de gent i sovint sembla la Rambla de Barcelona el dia de Sant Jordi.

PHT_9968

En fi, una setmana plena de bons moments i regals per la vista. Esperem que tot continuï igual de bé.